Söndag

Idag är en sån där konstig dag. Vaknade tjugo i tio och åkte in till Mjölby för att se när Frida tävlade med Aston Martin. Åkte sedan hem och firade Åsa's födelsedag i hennes pool! Och stackars storebroder som blivit lämnad ensam kvar på Peace & Love utan plånbok, bussbiljett hem eller telefon. Men det löste sig och nu är han äntligen hemma igen! Smutsig, svettig, solbränd och utan kalsonger kom han men han kom i alla fall i en bit! ♥
÷
Detta låter väll inte så konstigt, tycker ni. Men jag känner mig så konstig. Jag har en fantastisk lust att klä mig i svarta kläder och bombardera någons bröllop. Gärna Georgs.
Det får mig att tänka på när jag gjorde denna bild:
Det var när jag hade varit på min första Palm-konsert den 3 januari 2009. Elin sa:
Asså varför kunde du inte bara hoppat upp på scen och stoppat Johan i en Ica Maxi påse och ta med honom hem? Han är ju endå så liten, han får plats där.
Och därav bilden.
Jag sitter just nu och snackar om allt och ingenting med min vän Valéria som bor i Brasilien. Vi har verkligen pratat om allt mellan himmel och jord, de månader vi känt varandra. Det är underbart att ha en vän som bor på andra sidan jorden, kan inte ett ord på svenska och är inte så hurra på engelska heller. Är det inte så det ska vara? Två människor möts och skapar en gemensamhet. Det enda tråkiga är att vi aldrig kommer träffas i verkligheten. Om vi möjligtvis inte håller kontakten tills vi är vuxna. För då ska jag fan hälsa på henne och Fabi i Frankrike!

Dagens låt idag är en låt som inte kan försvinna från mitt huvud. En låt från det underbara bandet KENT's senaste album En Plats I Solen. Så här är:
Skisser för sommaren

Livet är inte dagarna som passerar. Det är dagarna du minns.
2010-07-04 @ 20:57:56

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress (syns bara för mig!)

Din bloggadress:

Your words:

Trackback
RSS 2.0