5 frågor till...

...Bill Kaulitz, sångare i det tyska bandet Tokio Hotel

Vad var det värsta som hände dig under uppväxten?
- Det var när lärarna tvingade mig och min tvillingbror Tom att gå i olika klasser från sjuan. Det var hemskt. Båda hatade skolan. Det är fortfarande den värsta tiden i våra liv.



Vilken plats har det varit roligast att uppträda på?
- Jag minns många fina ögonblick, men om jag måste välja ett enda så var det när vi spelade utanför Eiffeltornet i Paris inför 500 000 fans. Vi såg bara dem som var längst fram, resten försvann i horisonten. Det är obeskrivligt att se så många människor på en gång!

Är det mest jobbigt eller mest kul att vara känd?
- Både och. De kul sakerna är fler än de dåliga. Vi har valt att satsa på musiken och då måste vi göra det fullt ut. Men om jag vaknade upp en dag och var helt okänd så skulle jag göra allt som jag inte kan idag: ta en glass, gå på tivoli och bara gå runt och shoppa på stan.

Kände ni till något om Sverige när ni var små?
- Ja. Att ni äter smörgåsar med både ost och marmelad på! Vi var på semester i Sverige med våra föräldrar, men jag minns inte exakt var. Då fick vi i alla fall mackor med ost och marmelad till frukost.

Ostmackor med marmelad - typiskt svenskt?

Kommer ni att spela i Sverige snart?
- Vi kommer att turnera jättelänge under 2010. Då hoppas vi verkligen att vi får spela i Sverige. Vår stora dröm ar annars att få spela i Tokyo!
Livet är inte dagarna som passerar. Det är dagarna du minns.
2010-08-14 @ 22:43:01

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress (syns bara för mig!)

Din bloggadress:

Your words:

Trackback
RSS 2.0